SONY make.believe – dot port

Category: Client Work — Posted by yukiya at May 17, 2010

We designed the PC website of “dot port,” a campaign for SONY Group to “awaken interest within people around the world” under their main slogan “make.believe.” The website features live video broadcast of the installed spheres, while also posting the users’ “interests” onto the spheres themselves, allowing remote communication in realtime. We also designed the “dot port best answer selection,” featuring a list of posts that gathered most interest.

ソニーグループのブランドメッセージ「make.believe」のもとに、世界中の人々の中に眠る好奇心を呼び覚ます「dot port」のPCサイトデザイン・制作をおこないました。現地に設置されている球体をライブ中継しつつ、サイトからも球体へと好奇心を投稿することで、現地とのリアルタイムなコミュニケーションを生み出します。
また、投稿された中でとくに興味深い好奇心を集めた「dot port best answer selection」をデザイン・制作しました。

Credit :
Art Direction + Design : Yugo Nakamura (tha ltd.)
Design + Flash : Yukiya Okuda (tha ltd.)
System : Daisuke Nakahama, Hiroyuki Hori (rhizomatiks co.,ltd.)
Agency Producer : Yasuhisa Kudo (GT INC.), Yuki Morikawa (Dentsu INC.)
Creative Director : Koshi Uchiyama (GT INC.)

(c) 2017 tha ltd. | powered by WordPress with Barecity