playMUJI

Category: Client Work — Tags: — Posted by hanamura at January 19, 2009

A promotional website for Mujirushi Ryouhin (MUJI). The website features a calendar interface of videos showing one MUJI product a day. By showcasing the products in small instructional videos, the website cuts across languages and is aimed for a worldwide audience.

無印良品の商品の特徴や使い方を、言語を超えて直感的に理解できる動画にしました。
日本ほど無印良品の商品が浸透していない海外向けのコンテンツですが、国内のユーザーにとっても、知らなかった商品の発見になったり、サイズ感や実際の使い方など紙のカタログでは伝わりにくい情報が得られるように構成しました。
1日1商品をカレンダー形式で紹介します。

credit:

Planning / Art Direction / Design: Yosuke Abe (tha)
Flash: Taro Hanamura (tha ltd.)
Assistant Design: Erica Sakai (tha ltd.)
Assistant : Sohei Kitada (tha ltd.)
Agency : Members Co.,Ltd.
Account : Members Co.,Ltd.
Movie Producer: Takaharu Hatori, Atsushi Suzuki (Monster Ultra)
Production Manager : Takahiro Maeda (Monster Ultra)
Cameraman : Shyuuhei Onaga (CRANK)
Hair & Make up : Kinoko Kinoshita
Casting : Mizuki Horiuchi (Gold Cast)
Client : Ryohin Keikaku Co.,Ltd.

(c) 2014 tha ltd. | powered by WordPress with Barecity