MUJI HOME MADE

Category: Client Work — Posted by nishimura at November 30, 2012

As part of the MUJI’s Christmas campaign, we created a sugar-town diorama with 100 hexenhaus at MUJI’s Yurakucho store using over 15,000 MUJI snacks and candies. We’ve also created a movie that features ideas on how to have fun making sweets and candies with family and friends.
Posts on Twitter and Instagram with the tag “#mujixmas” are pulled and projected onto the monitors inside the diorama. These posts can also be seen on the website under “everyone’s photos” page.
There is also a 24-hour live camera capturing the diorama and the crowds gathering around the campaign site.

This diorama is on exhibit at the MUJI Yurakucho store until December 25.
-special website
-24-hour live camera
-everyone’s photos

無印良品のクリスマス企画として、有楽町店に約100軒のヘクセンハウスや無印良品のお菓子約15,000個を使ったお菓子の街のジオラマを制作しました。
また、家族や友人とお菓子を手づくりする楽しい時間の過ごし方をテーマにしたムービーを制作しました。
TwitterかInstagramでハッシュタグ「#mujixmas」を付けて投稿すると、ジオラマ内のモニタやサイトにも表示されます。投稿された写真は「みんなの写真」ページで一覧できます。
さらに、サイトでは会場の様子を24時間ライブ中継し、ジオラマの様子と人の賑わいを臨場感を持って伝えられるようにしました。

このジオラマは12月25日まで無印良品 有楽町にて展示されています。
スペシャルサイト
24時間ライブ中継
みんなの写真


Web Credits:
Planning + Art Direction: 阿部 洋介 (tha ltd.)
Design + Program: 西村 斉輝 (tha ltd.)
Engineering: 外村 慶二 (tha ltd.)
Music: 蓮沼 執太

Diorama Credits:
Planning + Art Direction: 阿部 洋介 (tha ltd.)
Pr: 鈴木 篤史 (team.s)
PM: 溝添 陽太 (team.s)
Design + Creation: 吉田 実 (daVinci)
VFX : 矢島 俊之(Shikakeya)
Signage Design + Program: 西村 斉輝 (tha ltd.)
Signage Engineering: 外村 慶二 (tha ltd.)
Corporation: 良品計画のみなさま

Movie Credits:
Planning + Art Direction + Dir: 阿部 洋介 (tha ltd.)
Pr: 鈴木 篤史 (team.s)
PM: 溝添 陽太 (team.s)
Ca: 内川 聡 (FREELANCE) + 小川 亮 (FREELANCE) + 山本 貴敏 (FREELANCE)
Music: 蓮沼 執太

(c) 2014 tha ltd. | powered by WordPress with Barecity