UT ZOOM !-TV AD

Category: Client Work — Posted by abe at April 16, 2009


Get Adobe Flash player

A new TVCM for Uniqlo’s 2009 UT Spring/Summer collection campaign that we planned and directed is now on air. The keyword is “MEGA CULTURE.” The concept focuses on zooming and digging through the huge variety of T-shirt graphics that contain a world of mixed cultures within. The website also represents this concept.

ユニクロの2009年UT春夏コレクションキャンペーンにて、TVCMの企画・監督を担当しました。キーワードは「MEGA CULTURE」。多種多様なカルチャーを含んだ膨大なTシャツの柄・コンテンツに的を絞り、柄の中に没入していく世界観を作りました。同様の世界観を掘り下げる形でウェブサイトも作りました。

Interactive Version / インタラクティブバージョン
UT ZOOM ! TVCM(Interactive)
YouTube
UT ZOOM ! TVCM(YouTube)

Credit:

CD+AD : Koichi Sawada (dentsu)
CD : Yugo Nakamura (tha ltd.)
CW : Tomomi Maeda (FUTURE TEXT)
Ag.Pro. : Hisako Kuniyasu (dentsu)
ExPro : Takaharu Hatori (Monster Ultra)
PM : Iwao Noritomi (Monster Ultra)
PL + Dir : Yosuke Abe (tha ltd.)
Ca : Masafumi Yamaoka (CRANK)
Li : Yasuhiro Ota
A : Tateo Yanagimachi (TATEO INC.)
SFX : Tatsuro Koike (Alpha Stant)
Grip : Tomonari Kamata (Munetokki)
CG : Akio Ohara (OMNIBUS JAPAN)
Anim : Tatsuya Hoshino (Tatsunoko Pro.)
Sty : Daisuke Iga (KiKi inc.)
Sty : Tsugumi Watari (angle)
HM : Michio Kutsukake
HM : Yusuke Kawakita (D-CORD)
Cas : Hiroyuki Nakamura (BE POP)
M : Fanatastic Plastic Machine (KiKi inc.)
SE : Hiroshi Kasamatsu (Digital Circus)
Online ed : Shunsuke Endo (OMNIBUS JAPAN)

(c) 2017 tha ltd. | powered by WordPress with Barecity